عزیزالله سیفی گفت: در بحث گندم و نان محكم ایستاده ایم و در بخش نظارتی و برخورد با تخلفات با کسی تعارف نداریم.

 به گزارش واحد خبر روابط عمومي فرمانداري يزد سیفی، فرماندار یزد در جمع اعضای كمیسیون تعزیرات گندم، آرد و نان شهرستان یزد با اشاره به بازدید سرزده فرماندار و مسوولان اتحادیه نانوایان و جمعی از مسوولان آرد و نان یزد در معیت خبرنگاران از نانوایی های شهر یزد گفت: در بحث كیفیت نان كه روند رو به رشدی در یزد داشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده و طی بررسی های انجام شده مشكلی در مورد كیفیت آرد توزیعی نانوایی های یزد بود كه پیگیری و حل شد.


سیفی ادامه داد: خوشبختانه بازخورد این بازدیدها و کارها مثبت است و ما به هیچ وجه قصد مچ گیری نداریم و دوست داریم در بازدیدهای بعدی وضعیت های بد بازدید اول مشاهده نشود و روند مثبت نانوایی ها بیشتر شده باشد.


رییس كمیسیون تعزیرات گندم، آرد و نان یزد گفت: این كمیسیون در مقابل مسایل مرتبط به آرد و نان خود را موظف به پاسخگویی می داند چرا كه ما وظیفه داریم نگرانی های مردم را در این حوزه بر طرف کنیم.


سیفی افزود: در بخش نظارت و کنترل بر عملکرد این واحدها سخت گیرانه عمل می کنیم ولی بدنبال مجازات نانوایی نیستیم بلکه می خواهیم با همکاری آنها زمینه خدمات رسانی بهتر به مردم را فراهم کنیم.


فرماندار یزد با تاکید بر اینكه برای هیچ حوزه ای به اندازه آرد و نان در شهر یزد وقت گذاشته نشده و نظارت بر عملکرد واحدهای پخت نان از این پس به صورت مداوم ادامه خواهد داشت، گفت: موضوع نان به همه دستگاه ها و مسوولان مرتبط است و باید همگان پاسخگوی این نیاز اصلی مردم باشند.


سیفی ضمن تشكر از اصحاب رسانه استان یزد بدلیل تعامل و همكاری بسیار خوبی كه در این حوزه داشته اند، گفت: عدم ارتباط منسجم و مستمر تصمیم گیران حوزه آرد و نان با رسانه ها وبه تبع آن افکار عمومی به عنوان یک نقیصه باعث شده بود در جامعه اطلاع رسانی مناسبی در این حوزه انجام نشود كه خوشبختانه با همكاری خبرنگاران رسا نه های استان یزد این نقیصه نیز رفع شد و در آینده ارتباط بیشتری با رسانه ها برقرار خواهد شد .


رییس كمیسیون گندم، آرد و نان شهرستان یزد گفت: گزارشات مردمی و مطالب منتشر شده در سایت ها، نشریات و خبرگزاری های مختلف استان را به دقت پیگیری می کنیم و از انتقادات سازنده برای بهتر شدن وضعیت نان استفاده و استقبال می کنیم.


وی در ادامه با توجه به اعتراض برخی نانوایی ها مبنی بر اعطای مجوز جدید گفت: طبق نرم كشوری به ازای هر 800 نفر یك نانوایی باید وجود داشته باشد كه در شهرستان یزد با وجود 600 هزار نفر جمعیت فقط 480 نانوایی وجود دارد .


سیفی با اذعان به اینكه باید با استناد به نقشه یزد و تمركز جمعیت در محلات نسبت به صدور مجوز نانوایی اقدام شود گفت: در صدور مجوز جدید اولویت با تغییر وضعیت نانوایی های موجود است و در صورت عدم استقبال از طرف این عزیزان با مجوز جدید موافقت خواهد شد.


رییس اتحادیه صنف نانوایان استان یزد نیز در این نشست گفت: در اعطای مجوز جدید همه موارد مد نظر قرار گرفته و بیشتر ین همكاری تا كنون با نانوایان صورت گرفته است.


شاطر غرابی افزود: در برخی نانوایی های یزد صف تشكیل می شود و در برخی دیگر مشتری كم است كه طرح فرماندار یزد برای ایجاد نقشه و صدور مجوز بر اساس آن می تواند تا حد زیادی این مشكل را برطرف كند.


دبیر كمیسیون تعزیرات گندم ، آرد و نان شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به هدفمندی یارانه ها و یكسان شدن قیمت های نان ، نانوایی ها باید با افزایش كیفیت نان باعث فروش بیشتر و رغبت مردم نسبت به خرید از آنها شوند.


رضا زارع زاده افزود: با ایجاد فضای رقابتی كه یكی از نكات مثبت قانون هدفمندی یارانه ها است باعث رضایت مندی بیشتر مردم شده و قطعا در صورتی كه برخی نانوایان خواسته باشند مثل روال گذشته به عرضه نان مردم ادامه دهند با مشكل مواجه خواهند شد .


گفتنی است در پایان این نشست با تذكر كتبی به یك نانوایی و در صورت عدم رعایت نكات درخواست شده بعد از یك ماه پلمب آن واحد و تشویق سه نانوایی موافقت و در مورد ساعت فعالیت نانوایی ها در ماه مبارك رمضان تصمیم گیری شد.


 



 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا